המלצה על מסעדה ויאטנמית, גלידה חלומית וכמה תובנות שמסתתרות בין השורות + פנקייק בננה בריא ומהיר

״המעריצים מתגעגעים…״ זה המשפט שנאמר לי אתמול – אבל האמת היא שזאת לא חכמה גדולה כי הוא נאמר על ידי חברה טובה. מצד שני, באותו הערב שהמשפט הזה נאמר לי השתתפתי באירוע חברתי שבו כמה וכמה אנשים, שדווקא לא מכירים אותי באופן קרוב במיוחד, אמרו לי שהם עוקבים אחרי ונהנים מאוד לקרוא את הבלוג שלי והגיע הזמן להמשיך לעדכן …

הסיטואציות האלה, שבהן אנשים נותנים לי מחמאות, מאוד מביכות אותי. אבל אולי הגיע הזמן להפסיק להתבייש ולהתחיל להיות גאה ביכולות שלי ולנסות להבין איך ניתן לתעל אותן; בין אם לצורך פרנסה ובין אם עבור כמה רגעי אושר ונחת.

אתמול, לאחר האירוע הנ״ל, ישבתי עם חברות לאכול במסעדה ויאטנמית מדהימה שהכירה לי בשבוע שעבר חברה טובה. יצא שאכלנו בה באותו השבוע פעמיים. במילה אחת – שלמות. בקצת יותר ממילה; מדובר במסעדה ויאטנמית אותנטית שכשתכנסו אליה תרגישו כאילו הגעתם פתאום לתאילנד (קשה לי לכתוב ויאטנם כי שם עדיין לא ביקרתי אך, מן הסתם, האווירה אמורה להיות ויאטנמית ולא תאילנדית;) ) כאמור, העיצוב מקסים ואותנטי והמנות טעימות וזולות (המנה היקרה ביותר בתפריט עולה כ5 יורו) ואת רב המנות ניתן לראות בתצוגה קטנה בכניסה למקום וכך גם את המטבח הפתוח והמופרד על ידי זכוכית. ההזמנה נעשית בקופה ומלצר יביא את המנות אליכם לשולחן. הסלט והמרק הטבעוני מדהימים וגם לחמניית הבאו המאודה בגרסא הצמחונית. הלחמנייה עם הטופו טעימה אך לטעמי קצת יבשה ופחות שווה ומעניינת מהצמחונית. הקפה הקר שמורכב מקרח, קפה פילטר ויאטנמי וסירופ חלב מרוכז ממותק פשוט מדהים (לא בטוחה אם הוא בכלל כתוב בתפריט אבל אם תבקשו בקופה קפה פילטר קר יכינו לכם אותו מיד) במקום מבחר של אופציות צמחוניות וטבעוניות בכל הקטגוריות. ה-מנה (וכאן אני מגלה לכם סוד שחשבנו לשמור רק לעצמנו…) היא הקינוח בדמות לחמניית באו מאודה חמה עם נטיפי שוקולד נמסים – ואוו! כל ביס הוא חלום! לצערי אין לי תמונה לחלוק אתכם, והאמת שהמנה לא מאוד פוטוגנית או מפתה חיצונית – כמה שמראה חיצוני יכול להטעות! כאמור, אין לי תמונה לחלוק כי בפעם הראשונה שהייתי שם חיסלנו את המנה בשניות ובפעם השנייה – אתמול, לצערי, ובאופן עצוב ביותר שנגמר בצורה פתטית בכמעט בדמעות; אכלנו להנאתנו וכשקמתי להזמין קינוח, גיליתי שהמטבח נסגר ממש דקות ספורות לפני שהספקתי להזמין את לחמניית השוקולד. עמדתי שם במשך כמה דקות וניסיתי לשכנע את המלצר לתת לי מנה מהתצוגה ורק לחמם לי אותה – חברה שלי הייתה צריכה לגרור אותי משם החוצה בכוח… מאוד מאוד עצוב כי הסיבה המקורית לכך שהלכנו לאכול שם מלכתחילה הייתה הקרייב שלי ללחמניית השוקולד המדוברת.

QUÀ PHÊ QUÀ PHÊ
כתובת: 
Max-Beer-Str. 37, Berlin 10119  אזור: Hackescher Markt

לסיפור הלחמנייה יש דווקא סוף טוב. מסתבר שכשדלת אחת נסגרת, מיד נפתחת אחת אחרת – מוצלחת לא פחות. בזכות העובדה שלא הצלחתי להזמין את לחמנית השוקולד גילינו את גלידת השוקולד הטעימה בעולם במרחק של דקה הליכה מהמסעדה. אני מכורה לשוקולד אך גלידות שוקולד הן לא הסוג המועדף עלי, אני דווקא יותר בעניין של גלידת פיסטוק וזה כרגיל מה שהזמנתי גם הפעם. שלא תבינו לא נכון – גלידת הפיסטוק הייתה קרמית וטעימה ואפילו היה שלט קטן שהודיע שמדובר בטעם המועדף לשנת 2016 (וגם המחיר לכדור היה גבוה מיתר הטעמים; 1,80€ לעומת 1,60€)

הבטחתי גלידת שוקולד; גלידת השוקולד קרצה לי כבר במבט הראשון, אך שלא כהרגלי, החלטתי להסתפק בכדור אחד בלבד וללכת רק על הטעם הבטוח והמוכר של הפיסטוק. הייתי עם עוד שלוש חברות, שתיים מהן לקחו גלידת שוקולד והשלישית גלידת אגוזי לוז – שגם הייתה טעימה. ביקשתי רק לטעום מגלידת השוקולד – הטעימה הקטנה הזאת עשתה לי כל כך נעים וטעים – ברמה שאני אפילו לא יודעת לתאר במילים. בעקבות התגובה שלי לגלידת השוקולד, חברתי בעלת לב הזהב, הציעה שנחלוק ״חצי-חצי״ את הפיסטוק שלי והשוקולד שלה – ואוו, אני באמת לא יודעת איך ומה הם עשו לגלידה הזאת – אבל זאת לא גלידה – זאת שלמות! טעם גן עדן – שילוב של גלידה עם מוס שוקולד קרמי ואבקת פיות.

Cuore Di Vetro
כתובת: 
Max-Beer-Str. 33, Berlin 10119  אזור: Hackescher Markt

עכשיו אני בבעיה ונוספה לי דילמה חדשה בחיים – להצליח להחליט לבחור בין הלחמנייה לגלידה בפעם הבאה שאהיה באזור. איך בוחרים בין שתי האופציות המעולות האלה?!

חוץ מזה, זמנים מאתגרים עוברים עלינו; יונתן כמעט בן 10 חודשים וכבר הולך (עם תמיכה שלי או של כל חפץ אקראי בדרך) ומגיע לכל מקום שלא דמיינתי שאפשר בכלל להגיע אליו ואני מותשת. וגם, הוא לא מוכן לאכול שום מחית או כל דבר שמצריך האכלה בכפית ודורש להחזיק הכל ביד לבד בעצמו. כמובן שהוא מצליח לאכול בערך ביס מכל מה שהוא מנסה להכניס לפה וכל היתר מתפזר ונופל מסביב – אבל אני לא מתייאשת ומנסה להכין לו כמה שיותר אופציות מגוונות. ביום שבת הכנתי לו פנקייק בננה שהיו להיט! (ומתאימים גם למבוגרים;) )

פנקייק בננה בריא ומהיר 

מצרכים:
בננה בשלה
2 ביצים
כף קמח כוסמין
כף שיבולת שועל
מעט שמן קוקוס

הכנה:
למעוך את הבננה באמצעות מזלג ולערבב יחד עם יתר החומרים מלבד שמן הקוקוס.
לטגן במעט שמן קוקוס עד להזהבה קלה משני הצדדים

הפנקייקים נטרפו כל כך מהר כך שלצערי אין לי תמונה לחלוק אתכם ותאלצו לסמוך עלי שהם מעולים.

 

 

2 מחשבות על “המלצה על מסעדה ויאטנמית, גלידה חלומית וכמה תובנות שמסתתרות בין השורות + פנקייק בננה בריא ומהיר

כתיבת תגובה